Szkoła Podstawowa 355 im. Jana Wedla

Styczeń 2024 - sala 155

Po powrocie z przerwy świątecznej, w pierwszym tygodniu stycznia, rozmawialiśmy
w naszej świetlicy o planach na nowy rok. Dzieliliśmy się swoimi postanowieniami
i pomysłami na najbliższe miesiące. Poznaliśmy tradycje i zwyczaje związane z powitaniem nowego roku w Polsce i na świecie. Analizowaliśmy różne rodzaje kalendarzy: gregoriański, chiński, a nawet kalendarz Azteków i Majów. Wykonaliśmy w tym czasie kilka ciekawych prac plastycznych, między innymi kolorowe fajerwerki z bibuły i foremek do muffinek.

Drugi tydzień miesiąca poświęciliśmy zimie. Pogoda nas w tym czasie nie rozpieszczała, dlatego zorganizowaliśmy zabawy zimowe w naszej świetlicowej sali. Przy pomocy chusty animacyjnej bawiliśmy się w śnieżną lawinę, a nawet zorganizowaliśmy bitwę na śnieżki, używając do tego starych gazet. Rozmawialiśmy również o bezpieczeństwie podczas feryjnego wypoczynku. Przypomnieliśmy sobie, jakie zasady obowiązują w trakcie górskich wędrówek, na stokach narciarskich, a także na miejskich lodowiskach. Mówiliśmy także o odpowiednim ubiorze.

Po feriach nasza sala zamieniła się w krainę wiecznych lodów. Podczas zajęć szukaliśmy Arktyki i Antarktydy na globusie, analizowaliśmy różnicę między tymi regionami i poznawaliśmy zwierzęta zamieszkujące oba bieguny. Wykonaliśmy pracę plastyczną przedstawiającą niedźwiedzia polarnego. W ostatnim tygodniu stycznia obchodziliśmy
w świetlicy Międzynarodowy Dzień Puzzli. Dowiedzieliśmy się, w jaki sposób powstają poszczególne elementy układanek oraz wspólnie wykonaliśmy kolorową ramkę do zdjęć
z niekompletnych puzzli.  

W styczniu w naszej świetlicy odbywały się zajęcia sportowe, czytelnicze, a także cykliczne ćwiczenia: “Gimnastyka umysłu” i “Kartka z kalendarza”. Odbyły się również kolejne lekcje w ramach naszych projektów: “Europa i ja”, “Kreatywne prace plastyczne”
oraz “Sztuka. Skąd artyści czerpią inspiracje?”. Tym razem poszerzyliśmy wiedzę na temat fauny Szwecji i Finlandii, eksperymentowaliśmy artystycznie przy użyciu pasteli olejnych
oraz sprawdzaliśmy, czy z muzyki może powstać rzeźba.

Wychowawcy świetlicy:

Kamila Staroń
Marta Kozub
Tomasz Łostowski